torsdag 18. mai 2017

Spikeren i kista

I bygda med det store hjertet, hvor jeg bor, samles stort og smått for å feire 17. mai på "huset". Da er lekene hvor alle får delta og alle får premie, kanskje det største høydepunktet. Hvert år har sin vri og i år var det duket for Spikeren i kista. En konkurranse, hvor reglene var uvisse og jevnlig til endring, med det hovedmål å treffe spikeren til motspillerene, hardt og målbevisst, og håpe at spikeren din var den som ble stående igjen etter at alle de andre var slått ned. At deltagerne tok i bruk originale og til dels skitne triks, skapte bare begeistring hos publikum og hos dommeren især.















2 kommentarer:

  1. Kjære Tove. Fin blogg du har, men vi i Gutvik liker ikke så godt at du har "stjålet" slagordet vårt. "Gutvik, den lille bygda med det store hjertet" har vi hatt i mange år nå og vi synes ikke det er så lurt at nabobygda har så og si den samme betegnelsen. Hva med f.eks "Gladbygda Horsfjord"? Det passer iallfall når jeg seg på bildet av Bjørn Kristian.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jo beklagelig at dere føler at jeg har stjålet slagordet deres, og det var slett ikke tilsiktet. Jeg må innrømme at jeg ikke var klar over at dere hadde eget slagord. Jeg tror vi har mange bygder med store hjerter i vårt fantastiske land. Det kan godt være at Horsfjord er ei gladbygd, men min tanke med å skrive om bygdas hjerte var med bakgrunn i hvordan mine to barn med ekstra utfordringer får være med og delta på lik linje med alle andre under lekene på 17. mai. Eller som minstemann sa det når han fikk kaste så mye han ville og så nært han ville med dartpilene - "Det er midt i blinken"!

      Slett